امام جمعه بهاباد با گرامی داشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر فتح ارزش ها و باورها بود که با این پیروزی، اوج مقاومت و شکوه اقتدار یک ملت به رخ جهانیان کشیده شد.

به گزارش یزدفردا، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی در پیام جمعه این هفته با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، خصوصا شهدای فتح خرمشهر و با بیان اینکه آزادی خرمشهر درس و عبرت بزرگی به جهانیان داد اظهار داشت: سوم خردادماه نقطه عطف و قوت در تاریخ برجسته و زرین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بهاباد به شعار راهبردی «راه قدس از کربلا می‌گذرد» اشاره کرد و گفت : شعار راهبردی «راه قدس از کربلا می‌گذرد» در یکی از حساس ‌ترین مقاطع جنگ تحمیلی چراغ راهی شد تا آرمان اصلی جهان اسلام یعنی نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف، نه دستمایه فریب صدام شود و نه دستخوش فراموشی.

امام جمعه بهاباد در مورد علت نام‌گذاری سالروز فتح خرمشهر تحت عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» گفت: نام‌گذاری این روز فراموش‌نشدنی به حماسه‌های رزمندگان اسلام و مقاومت جانانه مردم بر می‌گردد که غیرتمندانه از وجب به وجب خاک مادریشان دفاع کردند .

وی شجاعت و ایثار مردم در جنگ و عملیات آزادسازی خرمشهر را ستودنی خواند و افزود: در آن دوران همه مردم، کودک، جوان، پیر و مرد و زن ، جهادگرانه و با انگیزه دفاع از کشور پای کار آمدند و با دشمن جنگیدند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا